Каталог вибіркових навчальних дисциплін
Туристичний бізнес
Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Викладач
Короткий опис навчальної дисципліни
Ринок туристичних послуг є одним із ключових для економік різних країн, охоплюючи інтереси численних суб’єктів господарювання: туристичних підприємств, транспортних компаній, закладів розміщення, харчування, екскурсійних бюро, музеїв, театрів, інших закладів дозвілля, виробників супутніх послуг і товарів, а саме, рекламних компаній, засобів масмедіа, видавництв, виробників сувенірів, традиційних товарів у певних країнах, тощо.
Вивчення дисципліни дозволяє сформувати власне уявлення про систему економічних відносин між численними суб’єктами ринку туристичних послуг, дослідити сучасні тенденції розвитку туризму в Україні та за кордоном, отримати практичні навички співпраці як з турагентством, так і самостійно планувати подорож з використанням інтернет-платформ.
Цілі та задачі навчальної дисципліни
Метою вивчення дисципліни є знайомство студентів із різноманіттям суб’єктів господарської діяльності, які формують туристичний бізнес, а також дослідження теоретичних та практичних аспектів організації туристичного бізнесу.
Відповідно до мети визначено наступні цілі вивчення дисципліни:
- сформувати бачення системи організації туризму як сукупності взаємозалежних і взаємодоповнюючих елементів;
- визначити місце і роль туризму в національній та світовій економіці;
- ознайомити студентів з вітчизняними та міжнародними нормативно-правовими актами, що регламентують діяльність на туристичному ринку;
- розглянути історичні передумови виникнення та розвитку туристичної системи України та світу;
- оволодіти практичними навичками щодо принципів створення та виконання програм перебування туристів; умов виконання туристських формальностей (паспортно-візових, митних, валютних та медико-санітарних);
- здобути практичні навички формування асортименту туристського продукту (турів), етапів планування туристських подорожей, програмного їх забезпечення;
- оволодіти знаннями щодо сучасного стану ринку перевезень туристів на авіатранспорті, класів перельоту, системи тарифікації та пільг на послуги, технології обслуговування туристів і організації чартерних рейсів;
- набути професійні знання та навички щодо технології самостійної організації туристських подорожей з використання Інтернет ресурсів; тощо.
Результати навчання
В результаті вивчення дисципліни студент отримає розуміння сутності «соціально-економічного феномену ХХ століття» – туризму, познайомиться з історичними етапами розвитку туризму та інноваційними видами туризму, знатиме законодавчі аспекти організації туристичного бізнесу; здобуте практичні вміння обирати туристичні центри дестинацій масового туризму згідно власних уподобань та навчиться самостійно планувати туристичну подорож з використання туристичних Інтернет платформ.
Перелік тем
1. Сутність туризму, ринку туристичних послуг та туристичної індустрії
2. Класифікація туризму. Інноваційні види туризму
3. Історичні етапи розвитку туризму
4. Державне регулювання туризму в Україні та у світі
5. Характеристика туристичних макрорегіонів світу: міжнародна статистика
6. Характеристика туристичних дестинацій України: національна статистика
7. Бізнес у стилі ФОП: робота турагентського бізнесу
8. Ліцензування туроператорського бізнесу
9. Готельна та ресторанна складові туристичного бізнесу
10. Фінансова ефективність туристичного бізнесу
11. Інтернет-платформи в туризмі: планування самостійної бюджетної подорожі
12. Майбутнє туристичного бізнесу
Система оцінювання
Курсом передбачено 8 лекцій та 8 практичних занять, кожний вид занять оцінюється за 5-бальною шкалою:
«5» – відмінний рівень, всебічне і глибоке знання матеріалу, вміння його використовувати на практиці;
«4» – матеріал підготовлений на високому рівні, але недостатня активність студента на парі;
«3» – посереднє знання основного матеріалу;
«2» – знання лише окремих фрагментів основного матеріалу.
Максимальна сума балів – 80.
Додатково 20 балів можливо отримати, виконавши індивідуальне завдання з курсу.
Форма контролю
залік