Каталог вибіркових навчальних дисциплін
Радіоекологія і радіобіологія
Кафедра, яка викладає навчальну дисципліну:
Викладач
Короткий опис навчальної дисципліни
Під час вивчення курсу студенти отримають уявлення про основні природні і штучні джерела радіоактивності в навколишньому середовищі, про природно-техногенний і надлишковий радіаційний вплив на людину і екосистеми, про роль природних чинників і техногенної діяльності людини на радіоактивне забруднення біосфери, про наслідки надзвичайних ситуацій та аварій, пов’язаних з джерелами іонізуючого опромінення.
Цілі та задачі навчальної дисципліни
Мета вивчення дисципліни: ознайомлення студентів з основними досягненнями сучасної радіоекології, з екологічними проблемами, які виникають у різних галузях господарської діяльності, у зв’язку з використанням радіаційних технологій та радіоактивним забрудненням навколишнього середовища.
Ціль вивчення дисципліни: озброїти майбутнього спеціаліста-еколога комплексом теоретичних знань і практичних навичок, що дасть йому можливість із знанням справи орієнтуватись у звичайній і ускладненій радіаційній обстановці.
Результати навчання
Здатність оцінювати вплив радіологічних чинників на здоров’я людини і стан екосистем, знання в галузі сучасної радіоекології та уявлення про міжнародний і вітчизняний досвід у вирішенні радіоекологічних проблем.
Перелік тем
- Фізичні і біологічні основи дії радіації та різні рівні організації живої речовини
- Природні джерела надходження радіонуклідів у навколишнє середовище:
природний радіаційний фон,
радіоактивність земної кори та видобування урану,
космічне випромінювання і космогенні радіонукліди
- Техногенні джерела:
ядерні вибухи і їх наслідки,
ядерний паливний цикл,
медичне застосування радіації
- Радіоактивне забруднення в результаті аварій
Система оцінювання
Вивчення кожної теми завершується контрольною роботою (тести або кросворди), за яку нараховуються бали. За результатами групових досліджень (семінарів) бали нараховуються за участь у презентаціях і дискусіях (розподіл балів в межах групи – на розсуд студентів).
Всі отримані здобувачем бали підсумовуються і розраховується відсоток від максимально можливої суми. Отримана оцінка є заліковою.
Для тих, хто вважає свої знання недооціненими: можна скласти залік за білетом (50 питань з масиву 200 тестів, кожна правильна відповідь – 2 бали).
Форма контролю
екзамен